Identitet

Vi utvikler gjennomtenkte identiteter som engasjerer målgruppen og skaper stolthet i egen organisasjon. Resultatet er solide merkevarer med lang levetid. Våre viktigste verktøy er innsikt, tydelig kommunikasjon og visuell historiefortelling.

Innsikt = Verdiskapning

Vi mener at en riktig identitet er en sterk verdiskaper for en bedrift, tjeneste eller et produkt. Da trengs det innsikt, og det bør gjøres en grundig jobb under utvikling av identitet og tilhørende logo. En gjennomtenkt identitet vil øke sjansen for at bedriften blir valgt av sine kunder, og lykkes i sin merkevarebygging.

Merkevarebygging

Merkevarebygging tar tid, og for å ikke komme skjevt ut er det viktig å gjøre det riktig fra starten. Hos oss starter vi ikke arbeidet med visuell historiefortelling og design før innsikt, strategi og kommunikasjon er på plass. Det sikrer en identitet dypt forankret i bedriftens grunnmur og verdigrunnlag, og som vil bidra positivt i merkevarebyggingen.

PlayProsessen

PlayDesign Studio har lang erfaring med utvikling av sterke og unike identiteter. Selv om vi aldri blir utlært vil vi påstå at vi begynner å bli ganske så gode på dette, og for å kvalitetssikre de identitetene vi leverer har vi utviklet vår egen 3-stegs-prosess som vi kaller PlayProsessen. Prosessen er skalerbar slik at den passer for både små og store bedrifter, og til de fleste budsjett.

erfaring & samarbeid

På huset har vi en fin blanding av de unge fremadstormende og de kloke seniorene – samlet sett over 90 års erfaring fra kreativ bransje. Vi liker best å jobbe sammen med kundene våre, slik at vi drar nytte av begge parters kompetanse og erfaring. Et inkluderende samarbeid bidrar også til økt følelse av eierskap til den nye identiteten. Hos oss skal alle kunder føle seg hørt, ivaretatt og respektert!

Kunne du tenkt deg å ta en uforpliktende vurdering av tilstanden til bedriftens identitet? Vi kan bidra til at din bedrift fremstår attraktiv, riktig og profesjonelt, slik at dere unngår å bli valgt bort av potensielle kunder.

Kontakt oss

Relevante blogginnlegg

Foto: Føtter med sko fra forskjellige merker.

Kan en bedrift ha en personlighet?

Alle bedrifter blir vurdert ut i fra noen utvalgte faktorer: Det de gjør, det de sier, hvordan de ser ut og hva andre…

Les hele innlegget

Hvordan skape en sterk merkevare

Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet…

Les hele innlegget