Aktuelt

Vi har lang fartstid i bransjen, og her deler vi vår erfaring og kunnskap om identitet og merkevarebygging, grafisk design, digitalt design og emballasjedesign.

Aktuelt

Vi har lang fartstid i bransjen, og her deler vi vår erfaring og kunnskap om identitet og merkevarebygging, grafisk design, digitalt design og emballasjedesign.

Hvordan skape en sterk merkevare

Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet eller tjenesten. De…

Les mer

Finn din inspirasjon på reiser

I en travel hverdag kan det være lurt å skape et eget pusterom, slik at du får muligheten til å få nye impulser. Jeg får energi og nye…

Les mer

Effektiv og riktig emballasje

En emballasje har som oppgave å avgrense mengden av et produkt, beskytte produktet og å gi informasjon om produktet. Emballasje produseres…

Les mer

Har kunden alltid rett?

I vår bransje, hvor vi jobber med design og merkevarebygging, skal vi skape noe som ikke eksisterer, men som bygges ut fra verdi- og…

Les mer

RESPONSIVE NETTSIDER

HVA ER EGENTLIG RESPONSIVE NETTSIDER? Kort fortalt er det nettsider som tilpasser utformingen og størrelsen på innholdet etter skjermflaten…

Les mer

UNIVERSELL UTFORMING

Alle skal ha lik tilgang på informasjon, enten det er innen design, arkitektur eller byplanlegging. Fra 1. juli 2014 er det lovpålagt at…

Les mer

Hvordan skape en sterk merkevare


Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet eller tjenesten. De fleste ønsker å skape en sterk merkevare, men hvordan starter vi på en slik oppgave?

Les mer

Finn din inspirasjon på reiser


I en travel hverdag kan det være lurt å skape et eget pusterom, slik at du får muligheten til å få nye impulser. Jeg får energi og nye idéer av å reise, og helst går turen til en storby.

Les mer

Effektiv og riktig emballasje


En emballasje har som oppgave å avgrense mengden av et produkt, beskytte produktet og å gi informasjon om produktet. Emballasje produseres i hovedsak av fire basismaterialer; tre og trefiber, olje (plast), blikk/aluminium og glass. Flere av disse materialene kan også kombineres for å oppnå bedre egenskaper for emballasjen.
I dagligvarehandelen ble praktisk talt alle matvarer solgt i løs vekt over disk fra skuffer, tønner, sekker osv. helt frem til 1940-årene. Siden da er det, på stadig flere områder, skjedd en overgang til selvbetjening, noe som har medført en rivende utvikling for emballasjeindustrien.

Les mer

Har kunden alltid rett?


I vår bransje, hvor vi jobber med design og merkevarebygging, skal vi skape noe som ikke eksisterer, men som bygges ut fra verdi- og visjonsgrunnlaget til bedriften vi skal arbeide sammen med. Selve grunnmuren. Det finnes jo ikke et fasitsvar på hvordan dette skal løses, og det er ofte like mange meninger som hoder rundt bordet. Det er det som er like spennende hver gang! Vi starter i hver vår ende hvor kunden er eksperter innen sitt fagfelt og vi innen vårt. Kunden har kanskje en klar formening og ønsker om hvordan dette bør løses visuelt, men trenger hjelp til å utføre dette. Vi sitter kanskje med en annen oppfatning ut fra vår erfaring og ekspertise. Hvordan kommer vi frem til hva som er det riktige å gjøre?

Les mer

RESPONSIVE NETTSIDER


HVA ER EGENTLIG RESPONSIVE NETTSIDER?
Kort fortalt er det nettsider som tilpasser utformingen og størrelsen på innholdet etter skjermflaten som er til rådighet. Store skjermer som de vi har på kontoret vårt, viser for eksempel bilder og tekst stort, tydelig og ryddig plassert ved siden av hverandre, mens en mobiltelefon viser det samme innholdet I tilpasset størrelse plassert under hverandre.
Hvis du sitter på en datamaskin; prøv å forminske nettleser-vinduet ditt og se hvordan nettsiden tilpasser seg.
Hvis du leser denne posten på mobil; prøv å snu den 90 grader og se hvordan bilder og tekstfeltene tilpasser seg og forandrer størrelse.

Les mer

UNIVERSELL UTFORMING


Alle skal ha lik tilgang på informasjon, enten det er innen design, arkitektur eller byplanlegging. Fra 1. juli 2014 er det lovpålagt at alle nye digitale løsninger skal være utformet i henhold til disse kravene, også kalt universell utforming. For eksisterende nettsider er tidsfristen 1. januar 2021.

Les mer