Fagblogg

Vi har lang fartstid i bransjen, og her deler vi vår erfaring og kunnskap om identitet og merkevarebygging, grafisk design, digitalt design og emballasjedesign.

Fagblogg

Vi har lang fartstid i bransjen, og her deler vi vår erfaring og kunnskap om identitet og merkevarebygging, grafisk design, digitalt design og emballasjedesign.

Designers guide to Stavanger

Olje. Oljerelatert virksomhet. Oljehovedstaden. Stavanger regnes i dag som sentrum for oljeindustrien i Norge og er en av Europas…

Les mer

Foto: Føtter med sko fra forskjellige merker.

Kan en bedrift ha en personlighet?

Alle bedrifter blir vurdert ut i fra noen utvalgte faktorer: Det de gjør, det de sier, hvordan de ser ut og hva andre sier om dem. Derfor…

Les mer

Hvordan få kunder til å velge ditt produkt?

Har du noen gang tenkt over hvorfor du kjøper de produktene du kjøper? Vi mennesker liker å tro at vi hele tiden tar bevisste valg, men…

Les mer

Foto: Team som lager skisser.

Hvordan bygge en god nettside

En god nettside kan være et utrolig effektivt salgsverktøy for din bedrift. Men i dag holder det ikke bare med at nettsiden ser fin ut! Ved…

Les mer

Våre 10 beste tips til markedsføring på sosiale medier

I dagens samfunn lever vi minst like mye på sosiale medier som i virkeligheten og markedsføring på sosiale medier er like viktig som…

Les mer

Hvordan skape en sterk merkevare

Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet eller tjenesten. De…

Les mer

Finn din inspirasjon på reiser

I en travel hverdag kan det være lurt å skape et eget pusterom, slik at du får muligheten til å få nye impulser. Jeg får energi og nye…

Les mer

Effektiv og riktig emballasje

En emballasje har som oppgave å avgrense mengden av et produkt, beskytte produktet og å gi informasjon om produktet. Emballasje produseres…

Les mer

Responsive nettsider

HVA ER EGENTLIG RESPONSIVE NETTSIDER? Kort fortalt er det nettsider som tilpasser utformingen og størrelsen på innholdet etter skjermflaten…

Les mer

Universell utforming

Alle skal ha lik tilgang på informasjon, enten det er innen design, arkitektur eller byplanlegging. Fra 1. juli 2014 er det lovpålagt at…

Les mer

Designers guide to Stavanger


Olje. Oljerelatert virksomhet. Oljehovedstaden. Stavanger regnes i dag som sentrum for oljeindustrien i Norge og er en av Europas energihovedsteder. Selv om oljen udiskutabelt har vært, og er, viktig for både byen, regionen og landet – så er det gjerne andre aktiviteter som appellerer tilreisende. Designer or not – her er noen av våre tips til byen vi elsker!

Les mer

Foto: Føtter med sko fra forskjellige merker.

Kan en bedrift ha en personlighet?


Alle bedrifter blir vurdert ut i fra noen utvalgte faktorer: Det de gjør, det de sier, hvordan de ser ut og hva andre sier om dem. Derfor bør man ha et bevisst forhold til dette, da det til sammen utgjør bedriftens identitet.

Les mer

Hvordan få kunder til å velge ditt produkt?


Har du noen gang tenkt over hvorfor du kjøper de produktene du kjøper? Vi mennesker liker å tro at vi hele tiden tar bevisste valg, men sannheten er at hele 80 % av oss tar valg basert på følelser foran fakta.

Les mer

Foto: Team som lager skisser.

Hvordan bygge en god nettside


En god nettside kan være et utrolig effektivt salgsverktøy for din bedrift. Men i dag holder det ikke bare med at nettsiden ser fin ut! Ved å legge litt strategisk tenking bak designet og oppsettet vil du kunne øke sjansene for at nettsiden leverer som forventet.

Les mer

Våre 10 beste tips til markedsføring på sosiale medier


I dagens samfunn lever vi minst like mye på sosiale medier som i virkeligheten og markedsføring på sosiale medier er like viktig som markedsføring på tradisjonelle plattformer. Med en solid strategi og litt planlegging, har du mulighet til å oppnå stor suksess med bare noen enkle grep.

Les mer

Hvordan skape en sterk merkevare


Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet eller tjenesten. De fleste ønsker å skape en sterk merkevare, men hvordan starter vi på en slik oppgave?

Les mer

Finn din inspirasjon på reiser


I en travel hverdag kan det være lurt å skape et eget pusterom, slik at du får muligheten til å få nye impulser. Jeg får energi og nye idéer av å reise, og helst går turen til en storby.

Les mer

Effektiv og riktig emballasje


En emballasje har som oppgave å avgrense mengden av et produkt, beskytte produktet og å gi informasjon om produktet. Emballasje produseres i hovedsak av fire basismaterialer; tre og trefiber, olje (plast), blikk/aluminium og glass. Flere av disse materialene kan også kombineres for å oppnå bedre egenskaper for emballasjen.
I dagligvarehandelen ble praktisk talt alle matvarer solgt i løs vekt over disk fra skuffer, tønner, sekker osv. helt frem til 1940-årene. Siden da er det, på stadig flere områder, skjedd en overgang til selvbetjening, noe som har medført en rivende utvikling for emballasjeindustrien.

Les mer

Responsive nettsider


HVA ER EGENTLIG RESPONSIVE NETTSIDER?
Kort fortalt er det nettsider som tilpasser utformingen og størrelsen på innholdet etter skjermflaten som er til rådighet. Store skjermer som de vi har på kontoret vårt, viser for eksempel bilder og tekst stort, tydelig og ryddig plassert ved siden av hverandre, mens en mobiltelefon viser det samme innholdet I tilpasset størrelse plassert under hverandre.
Hvis du sitter på en datamaskin; prøv å forminske nettleser-vinduet ditt og se hvordan nettsiden tilpasser seg.
Hvis du leser denne posten på mobil; prøv å snu den 90 grader og se hvordan bilder og tekstfeltene tilpasser seg og forandrer størrelse.

Les mer

Universell utforming


Alle skal ha lik tilgang på informasjon, enten det er innen design, arkitektur eller byplanlegging. Fra 1. juli 2014 er det lovpålagt at alle nye digitale løsninger skal være utformet i henhold til disse kravene, også kalt universell utforming. For eksisterende nettsider er tidsfristen 1. januar 2021.

Les mer