Fagblogg

Vi har lang fartstid i bransjen, og her deler vi vår erfaring og kunnskap om identitet og merkevarebygging, grafisk design, digitalt design og emballasjedesign.

Fagblogg

Vi har lang fartstid i bransjen, og her deler vi vår erfaring og kunnskap om identitet og merkevarebygging, grafisk design, digitalt design og emballasjedesign.

Våre 10 beste tips til markedsføring på sosiale medier

I dagens samfunn lever vi minst like mye på sosiale medier som i virkeligheten og markedsføring på sosiale medier er like viktig som…

Les mer

Hvordan skape en sterk merkevare

Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet eller tjenesten. De…

Les mer

Finn din inspirasjon på reiser

I en travel hverdag kan det være lurt å skape et eget pusterom, slik at du får muligheten til å få nye impulser. Jeg får energi og nye…

Les mer

Effektiv og riktig emballasje

En emballasje har som oppgave å avgrense mengden av et produkt, beskytte produktet og å gi informasjon om produktet. Emballasje produseres…

Les mer

RESPONSIVE NETTSIDER

HVA ER EGENTLIG RESPONSIVE NETTSIDER? Kort fortalt er det nettsider som tilpasser utformingen og størrelsen på innholdet etter skjermflaten…

Les mer

UNIVERSELL UTFORMING

Alle skal ha lik tilgang på informasjon, enten det er innen design, arkitektur eller byplanlegging. Fra 1. juli 2014 er det lovpålagt at…

Les mer

Våre 10 beste tips til markedsføring på sosiale medier


I dagens samfunn lever vi minst like mye på sosiale medier som i virkeligheten og markedsføring på sosiale medier er like viktig som markedsføring på tradisjonelle plattformer. Med en solid strategi og litt planlegging, har du mulighet til å oppnå stor suksess med bare noen enkle grep.

Les mer

Hvordan skape en sterk merkevare


Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet eller tjenesten. De fleste ønsker å skape en sterk merkevare, men hvordan starter vi på en slik oppgave?

Les mer

Finn din inspirasjon på reiser


I en travel hverdag kan det være lurt å skape et eget pusterom, slik at du får muligheten til å få nye impulser. Jeg får energi og nye idéer av å reise, og helst går turen til en storby.

Les mer

Effektiv og riktig emballasje


En emballasje har som oppgave å avgrense mengden av et produkt, beskytte produktet og å gi informasjon om produktet. Emballasje produseres i hovedsak av fire basismaterialer; tre og trefiber, olje (plast), blikk/aluminium og glass. Flere av disse materialene kan også kombineres for å oppnå bedre egenskaper for emballasjen.
I dagligvarehandelen ble praktisk talt alle matvarer solgt i løs vekt over disk fra skuffer, tønner, sekker osv. helt frem til 1940-årene. Siden da er det, på stadig flere områder, skjedd en overgang til selvbetjening, noe som har medført en rivende utvikling for emballasjeindustrien.

Les mer

RESPONSIVE NETTSIDER


HVA ER EGENTLIG RESPONSIVE NETTSIDER?
Kort fortalt er det nettsider som tilpasser utformingen og størrelsen på innholdet etter skjermflaten som er til rådighet. Store skjermer som de vi har på kontoret vårt, viser for eksempel bilder og tekst stort, tydelig og ryddig plassert ved siden av hverandre, mens en mobiltelefon viser det samme innholdet I tilpasset størrelse plassert under hverandre.
Hvis du sitter på en datamaskin; prøv å forminske nettleser-vinduet ditt og se hvordan nettsiden tilpasser seg.
Hvis du leser denne posten på mobil; prøv å snu den 90 grader og se hvordan bilder og tekstfeltene tilpasser seg og forandrer størrelse.

Les mer

UNIVERSELL UTFORMING


Alle skal ha lik tilgang på informasjon, enten det er innen design, arkitektur eller byplanlegging. Fra 1. juli 2014 er det lovpålagt at alle nye digitale løsninger skal være utformet i henhold til disse kravene, også kalt universell utforming. For eksisterende nettsider er tidsfristen 1. januar 2021.

Les mer