Ekstraordinære smaksopplevelser
Strand Gård, som tidligere var kjent som Ryfylke Vaktel, trengte både nytt navn, visuell identitet og pakningsdesign som stod i stil med hverandre.
Vår oppgave
Visuell identitet & pakningsdesign
Produktene deres kommer fra vaktler og mangalitsa-griser, altså noe litt utenom det vanlige. De leverer til «high-end» restauranter i distriktet. Produktene selges også på privatmarkedet, og fokuset for dette prosjektet var å gjøre folk kjent med det nye navnet og produktseriene.
En trekantet eske
Ettersom at produktene skiller seg ut, skulle også emballasjen gjøre det. Her gjaldt det å tenke nytt og annerledes. Samtidig skulle vi få frem at produktene er nokså eksklusive. Vi gikk for blant annet en trekantet eske, som garantert skiller seg ut fra konkurrentene og andre kjøttprodukter man ser i butikkene i dag.
Produktene fikk naturligvis samme uttrykk og fargebruk. Fokuset var å få frem avsender av hele produktserien. Ved bruk av forskjellige ikoner, kan vi tydelig skille hvilket dyr kjøttet kommer fra. Teksten er stor, tydelig og fanger folks oppmerksomhet.
Tagged Pakningsdesign, Visuell Identitet