Skaper verdier for fremtiden
Herfo ble stiftet i 2005 av Folke Hermansen. Idag eies selskapet av Yuhong Hermansen som ogsÄ er styreleder. Selskapet er et familieeid investeringsselskap lokalisert i Stavanger sentrum.
Herfo Finans Þnsket en rebrand, og ville bli mer synlig i bybildet enn det de har vÊrt tidligere. FÞrst av alt skulle de droppe finans i navnet sitt, ettersom de har fokus pÄ flere fagomrÄder i dag.
PlayProsessen
Etter en vellykket workshop med de hyggelige folka i Herfo, hadde vi et klart bilde pÄ hvilken retning de Þnsket Ä bevege seg i som bedrift. Vi startet sÄ Fase 1 av PlayProsessen, for Ä grave enda litt mer i hva de gjÞr og hvorfor de gjÞr det. To punkter som vi mener er vesentlige Ä fokusere pÄ fÞr vi begynner Ä tenke pÄ designet.
Fargene
Fargepaletten var nÞye planlagt gjennom flere runder prÞving og feiling. Fargene skulle representere Herfos verdier samt skille dem fra konkurrentene. Likevel mÄtte ikke fargene vÊre for skrikende.
Vi landet pÄ fire farger; marineblÄ, gul, neongrÞnn og grÄ. De fire fargene balanserer hverandre godt. I tillegg representerer fargene hvert sitt fagomrÄde.
Vi landet pÄ fire farger; marineblÄ, gul, neongrÞnn og grÄ. De fire fargene balanserer hverandre godt. I tillegg representerer fargene hvert sitt fagomrÄde.
Symboler
Fargepaletten ble brukt pÄ tvers av de grafiske elementene. Dette inkluderer fire symboler som representerer viktige verdier hos Herfo. Symbolene i seg selv fikk en egen stil med sÊrpreg som gjÞr de til Herfo-symboler.
Disse fire symbolene ble brukt pÄ tvers av den visuelle identiteten. Hvert symbol representerer én eller flere viktige deler av Herfos verdier og formÄl. Den visuelle identiteten ble kombinert med bilder og ble sammen brukt pÄ diverse markedsmateriell.
Disse fire symbolene ble brukt pÄ tvers av den visuelle identiteten. Hvert symbol representerer én eller flere viktige deler av Herfos verdier og formÄl. Den visuelle identiteten ble kombinert med bilder og ble sammen brukt pÄ diverse markedsmateriell.
Anne NĂŠrum Kvame, Herfo
Vi Þnsket Ä fornye oss ved Ä gi bÄde den visuelle identiteten og nettsiden vÄr et skikkelig lÞft. MÄlet var Ä bli mer synlig og kjent utad.
Herfo.no
Etterhvert som identitetsprosjektet begynte Ä ta form, satte vi i gang med bygging av nettsiden. Vi jobbet parallelt med bÄde identitet og nettside, hvor det nye designet skulle overfÞres til webformat.
En utfordring med denne nettsiden var at den inneholdt mye tekst. Vi fokuserte derfor pÄ Ä fÄ inn nok luft for Ä holde den ryddigst mulig. All tekst ble nÞye kombinert med bilder og grafikk slik at resultatet kunne bli en visuelt fin, balansert og brukervennlig nettside.
Som en ekstra effekt, brukte vi ogsÄ animasjon, noe som virkelig kledde fargepaletten og designet pÄ nettsiden.
En utfordring med denne nettsiden var at den inneholdt mye tekst. Vi fokuserte derfor pÄ Ä fÄ inn nok luft for Ä holde den ryddigst mulig. All tekst ble nÞye kombinert med bilder og grafikk slik at resultatet kunne bli en visuelt fin, balansert og brukervennlig nettside.
Som en ekstra effekt, brukte vi ogsÄ animasjon, noe som virkelig kledde fargepaletten og designet pÄ nettsiden.
Tagged Animasjon, Nettside, Visuell Identitet