Smaken av Hemsedal
Heimstølen sine marmelader og kompotter skal løfte frem kjente, nordiske råvarer som kan vokse i Hemsedal. Produktene, som passer til fisk, ost, kjøtt eller rett på brødskiva, skal komplimentere og ikke overdøve smakene.
Gjennom den gode, ærlige smaken og rene designet skal produktene gjenkjennes som et kjent og kjært merke for både norske og utenlandske brukere. Kundene vil sette stor pris på det kortreiste produktet og at det er laget med miljø og bærekraft i baktankene. Derfor er kunden også villig til å betale noen ekstra kroner da de vet at de får et kvalitetsprodukt. Restultatet er en sofistikert og kjent norsk merkevare innenfor sitt sortiment.
Gjennom den gode, ærlige smaken og rene designet skal produktene gjenkjennes som et kjent og kjært merke for både norske og utenlandske brukere. Kundene vil sette stor pris på det kortreiste produktet og at det er laget med miljø og bærekraft i baktankene. Derfor er kunden også villig til å betale noen ekstra kroner da de vet at de får et kvalitetsprodukt. Restultatet er en sofistikert og kjent norsk merkevare innenfor sitt sortiment.
Vår oppgave
Visuell identitet
PlayDesign Studio har utviklet ny logo og visuell identitet for Heimstølen, samt designet all tilhørende etiketter til marmelader og kompotter.
Pakningsdesign har vært et stort satsingsområde hos Play de siste årene, og vi utvikler stadig nye og kreative løsninger, og tilpasser oss alltid til den type produkter vi jobber med.
Løsningen ble glass med etiketter som har et håndlaga uttrykk med personlighet og gjenkjennbarhet, hvor produkt, kvalitet og smak kommer godt frem.
Tagged Gründer, Pakningsdesign, Visuell Identitet