Rogaland er en svært robust matregion med aktive og selvstendig næringsdrivende gårdsbrukere, moderne næringsmiddelindustri, omfattende mekanisk industri og kokker i verdensklasse. Det er stor vilje i regionen til å satse, tenke nytt og samarbeide i verdikjeden. Samarbeidet og felles satsing synliggjøres under et felles merke – Food Region Rogaland.
Vår oppgave
Visuell identitet
Vår oppgave var å skape en visuell identitet som får frem den unike smaksopplevelsen Rogaland har å by på. Rogaland er Norges største produsent av enkelte grønnsaker, kjøtt-, fisk- og meieriprodukter, og en viktig del av den visuelle identiteten var å sette fokus på nettopp disse produktene.
Food Region Rogaland er et merke som løfter frem Rogalands unike mat- og drikkeprodukter på ulike arenaer. Gjennom felles aktiviteter skal de synliggjøre hele verdikjeden for mat og drikke samt få frem kvalitetene i vår region, og hva produsentene i Rogaland bidrar med.
Logoen kan fungere som et stempel for å markere de relevante aktørene, mens illustrasjonene er et rent grafisk mønster i en robust stil som samsvarer med den robuste matregionen vår.
Fargene inspirert av naturen og produktene Rogaland produserer mest av – rød for kjøtt, gul for meieri, grønn for frukt og grønt, og blå for sjømat, dermed finnes én logovariant for hver underkategori.
En visuell identitet hvor det maskuline og feminine komplimenterer hverandre.