Norges nye nasjonaldrikk?

Hardanger er et paradis for å dyrke epler og har lang tradisjon med å produsere eplemost. Eplemosten og eplesider fra Epli Sideri har som mål å bli Norges nasjonaldrikk, og skal stå stolt og innbydende på ethvert festkledd bord.
Epli Sideri drives i dag som ei familiebedrift av Inger & Kristian kor fleire generasjoner jobbar i lag. Gardsutsalget finner du i det nye sideriet vårt, som ligger skjermet til med ein fantastisk utsikt over fjord og fjell. Her har vi fleire produkt som kun fås kjøpt på gården hos oss. Enkel tilkomst med parkering like utenfor døra.
Smaksett av naturen
Fase 1 – innsikt
For å skape et solid grunnlag for merkevarens personlighet og posisjon i markedet, hadde vi sammen med kunden workshop, møter og presentasjoner. Gjennom fase 1 kom vi til slutt frem til definert og gjennomtenkt identitetskart og en ny «grunnmur».
Fase 2 – Design
Videre arbeidet vi frem definerte målgrupper, personas og hovedbudskap, og hvordan dette kommuniseres både internt og eksternt. Kunden sitter igjen med et verktøy som tydeliggjør strategisk og kommunikativ retning, som bidrar til konsekvent og gjennomtenkt merkevarebygging fremover.
Fase 3 – Kommunikasjon og strategi
I designfasen av prosjektet brukte vi arbeid fra fase 1 og 2 som grunnlag for Epli Sideri visuelle uttrykk. Fase 1 og 2 skulle reflekteres i design på alle flater. Med fokus på nasjonalromantikk og lokalproduksjon, ble merkevaren visualisert gjennom bruk av gjennomtenkt fargepalett og grafiske elementer inspirert av Hardanger-bunad og naturen.
Resultatet ble en frisk og harmonisk fargepalett kombinert med logo og etiketter til alle sorter.
Resultatet ble en frisk og harmonisk fargepalett kombinert med logo og etiketter til alle sorter.
Smak og bærekraft
Nettside
Epli Sideri sine produkt er ekte og heilt uten kunstige tilsetninger. Vi legg vekt på at både smak og det visuelle er ivaretatt, og har utvida sortiment med fleire sorter frukt og bær.
Tagged Foto, Gründer, Nettside, Pakningsdesign, Visuell Identitet