Emballasjedesign

En av våre store lidenskaper er emballasjedesign – og vårt spesialfelt er mat og drikke. Vi har gjennom årene opparbeidet oss mye erfaring kunnskap på området. Husk at et godt og gjennomtenkt design bidrar til et forsprang i markedet.

Ærlighet og historiefortelling

Historiefortelling er den eldste form for markedsføring, men er like aktuell i dag. Hva finner forbrukeren inni forpakningen, hvilke egenskaper har det, og hvilken historie skal ditt produkt fortelle? Gjennom ærlighet og historiefortelling hjelper vi forbrukeren med å forstå og bli kjent med produktet ditt – og ikke minst ta valget om at dette må bare prøves.

Emosjonell design

Har du noen gang tenkt over hvorfor du kjøper de produktene du kjøper? Vi mennesker liker å tro at vi hele tiden tar bevisste valg, men sannheten er at ca 80 % av oss tar valg basert på følelser foran fakta. Vi benytter emosjonell design i utviklingen av emballasjedesign – noe som kan være en sterk bidragsyter til at forbrukere velger ditt produkt foran et annet. Les mer om dette i vårt blogginnlegg om emosjonell design.

PlayProsessen

PlayDesign Studio har lang erfaring med utvikling av sterke og unike identiteter og merkevarer. Selv om vi aldri blir utlært vil vi påstå at vi begynner å bli ganske så gode på dette, og for å kvalitetssikre de identitetene vi leverer har vi utviklet vår egen 3-stegs-prosess som vi kaller PlayProsessen. Prosessen er skalerbar slik at den passer for både små og store bedrifter, og til de fleste budsjett.

erfaring & samarbeid

På huset har vi en fin blanding av de unge fremadstormende og de kloke seniorene – samlet sett over 90 års erfaring fra kreativ bransje. Vi liker best å jobbe sammen med kundene våre, slik at vi drar nytte av begge parters kompetanse og erfaring. Et inkluderende samarbeid bidrar også til økt følelse av eierskap til den nye identiteten. Hos oss skal alle kunder føle seg hørt, ivaretatt og respektert!

Kunne du tenkt deg å ta en uforpliktende vurdering av ny eller eksisterende emballasje? Vi kan bidra til at ditt produkt skiller seg positivt ut på hyllekanten, og at det blir med forbrukeren hjem.

Kontakt oss

Relevante blogginnlegg

Hvordan få kunder til å velge ditt produkt?

Har du noen gang tenkt over hvorfor du kjøper de produktene du kjøper? Vi mennesker liker å tro at vi hele tiden tar…

Les hele innlegget

Effektiv og riktig emballasje

En emballasje har som oppgave å avgrense mengden av et produkt, beskytte produktet og å gi informasjon om produktet.…

Les hele innlegget