Brukere – Legge til/endre bruker?

Før du begynner å lese

For å kunne legge til nye brukere eller endre/slette eksisterende brukere (utenom din egen) trenger man administrator-rolle. Derfor gjelder ikke instruksene/informasjonen på denne siden nødvendigvis for alle. For administratortilgang ta kontakt på support@playdesign.no.


Legge til ny bruker

  1. Klikk på ‘Legg til ny’ enten via. venstre-menyen eller inne på bruker-oversikten
  2. Fyll ut obligatoriske felt + evt. fornavn og etternavn
  3. Velg språk dersom dere ønsker annet en standard språk (Norsk)
  4. Generer passord og kopier dette før du oppretter brukeren
  5. Velg om bruker skal motta varsling per e-post
  6. Velg rolle: Administrator eller Redaktør*
  7. Fullfør med å klikke ‘Legg til ny bruker’

* Som oftest benytter sidene vi lager kun disse to rollene. Men i tilfelle nettsiden din benytter flere bruker-roller eller har nettbutikk hvor kunden kan opprette konto for å lagre sin ordre-informasjon, gjelder egne instrukser for dette.


Endre eller slette bruker

  1. Naviger til ‘Alle brukere’ i venstre-menyen (bruker-oversikt)
  2. Hold musepeker over aktuell bruker du ønsker å endre/slette
  3. Gjør ønsket endringer og klikk ‘Oppdater bruker’

OBS! Husk å klikk ‘Oppdater bruker’ nederest på siden for å lagre endringene!

Viktig informasjon

Ukjente brukere? Ikke slett eller endre på følgende brukere: playsupport og wpengine. Disse brukerene tilhører PlayDesign Studio og andre leverandører – og benyttes for å utføre vedlikehold og oppdateringer på nettsiden. Vennligst ikke slett disse :-)