Brukere – Legge til/endre bruker?
Før du begynner å lese
For å kunne legge til nye brukere eller endre/slette eksisterende brukere (utenom din egen) trenger man administrator-rolle. Derfor gjelder ikke instruksene/informasjonen på denne siden nødvendigvis for alle. For administratortilgang ta kontakt på support@playdesign.no.
Legge til ny bruker
- Klikk på ‘Legg til ny’ enten via. venstre-menyen eller inne på bruker-oversikten
- Fyll ut obligatoriske felt + evt. fornavn og etternavn
- Velg språk dersom dere ønsker annet en standard språk (Norsk)
- Generer passord og kopier dette før du oppretter brukeren
- Velg om bruker skal motta varsling per e-post
- Velg rolle: Administrator eller Redaktør*
- Fullfør med å klikke ‘Legg til ny bruker’
* Som oftest benytter sidene vi lager kun disse to rollene. Men i tilfelle nettsiden din benytter flere bruker-roller eller har nettbutikk hvor kunden kan opprette konto for å lagre sin ordre-informasjon, gjelder egne instrukser for dette.
Endre eller slette bruker
- Naviger til ‘Alle brukere’ i venstre-menyen (bruker-oversikt)
- Hold musepeker over aktuell bruker du ønsker å endre/slette
- Gjør ønsket endringer og klikk ‘Oppdater bruker’
OBS! Husk å klikk ‘Oppdater bruker’ nederest på siden for å lagre endringene!
Viktig informasjon
Ukjente brukere? Ikke slett eller endre på følgende brukere: playsupport og wpengine. Disse brukerene tilhører PlayDesign Studio og andre leverandører – og benyttes for å utføre vedlikehold og oppdateringer på nettsiden. Vennligst ikke slett disse :-)
Er det noe du ikke finner ut av?
Ta kontakt med en av våre ansatte for hjelp eller bestilling av opplæring i person!