Vannklyngen

Nettside

Kunde: Vannklyngen
Design: PlayDesign Studio

Litt om kunden:

Vannklyngen er et tverrfaglig nettverk innen vannbransjen, som systematisk jobber med å synliggjøre vannbransjen og medlemsbedriftene i nasjonale og internasjonale sammenhenger.

Utfordringen:

Etter en periode med lite aktivitet og lite synlighet ville Vannklyngen ta grep digitalt, som et ledd i deres målsetning om å bli samlingspunktet for vannbransjen i Norge. De nye nettsidene måtte ha engasjerende og aktuelt innhold, mulighet for interaksjon og være enkle å oppdatere.

Løsningen:

Med briefen fra kunde i bakhodet jobbet vi frem en elegant løsning med en god blanding av fast og aktuelt innhold. På nettstedet finnes egne seksjoner for aktuelle saker og aktivitetskalender hvor innleggende kan deles direkte til sosiale medier. Aktivitetskalenderen viser hva Vannklyngen deltar på av arrangementer, og hvilke medlemsbedrifter de besøker.

Funksjonalitet som kommer:

Faggrupper med mulighet for å publisere rapporter
Seksjon for meningsmåling og kommentering på saker (kun for medlemmer)
Ledige stillinger i bransjen

Fordel:

Vannklyngen har fått en nettside som de enkelt kan oppdatere og holde aktuell selv. Sidene er visuelt flotte, og navigasjonen er enkel og intuitiv. Nettsidene vil bidra til å engasjere og inkludere potensielle og eksisterende medlemmer – et samlingspunkt for vannbransjen.