Skaparverket

Visuell identitet – Nettside

Kunde: Skaparverket
Design: PlayDesign Studio
Foto: PlayDesign Studio

Skap eit grønare innemiljø

Gründerne bak Skaparverket ønsket at Stavanger skulle få en egen inspirerende møteplass for mennesker som ønsker et grønnere, sunnere og mer levende innemiljø. Dette gjorde de i form av en grønn butikk i hjertet av Stavanger, hvor de tilbyr inneplanter av alle slag, gode idéer, kunnskap og løsninger for å skape et sunnere og mer levende innemiljø, enten det er på jobben eller hjemme.

Linda og Arild kontaktet oss i forkant, og ønsket vår hjelp til å utvikle en visuell identitet og nettside som kunne gjenspeile deres mål og visjoner.

Vi ledet dem gjennom PlayProsessen, som er vårt 3-fase-verktøy for å meisle ut en godt forankret identitet og tilhørende kommunikasjon. For de som er nysgjerrige på hvordan PlayDesign jobber med slike prosjekter anbefaler vi å lese litt om PlayProsessen.

Visuell identitet

Vi utviklet en logo som tydelig reflekterer det Skaparverket driver med, og inkluderer et frittstående symbol (“S”-en). Symbolet egner seg like godt alene som sammen med logonavnet. Symbolet forsterker budskapet gjennom tydelige plante-elementer, samt får frem uttrykket til resten av den visuelle profilen. Fargene hjelper å fremheve det samme budskapet og gir samtidig en harmonisk og frisk følelse, som er nettopp den følelsen inneplanter vekker hos oss mennesker.

En profilmanual med retningslinjer og forklaringer av hvordan den visuelle identiteten skal bli brukt videre ble inkludert. Manualen inkluderer definerte fargepaletter, fonter, bildestil. Frem til nå er det blitt produsert blant annet papirposer, skilting og visittkort.

Nettside

Neste fase i dette prosjektet var utviklingen av nettsiden. Kunde hadde en tydelig retning på både design og innhold i forkant, og vi jobbet tett sammen for å få best mulig resultat. Løsningen ble en oversiktlig og informativ nettside, som samsvarer godt med den visuelle profilen. Den har også en god balanse mellom informasjon og inspirasjon som skal trekke både nye privatkunder og bedriftskunder.

Etter flere måneder med jobbing både med oss og med oppussing av lokalet, stod butikken klar i Juli 2020, og vi har hatt gleden av å være på besøk og bli inspirert av den herlige, levende og grønne møteplassen! Velkommen inn!