BLOGG
ARKIV

Finn din inspirasjon på reiser

Finn din inspirasjon på reiser I en travel hverdag kan det være lurt å skape et eget pusterom, slik at du får muligheten til å få nye impulser. Jeg får energi og nye idéer av å reise, og helst går turen til en storby. London og København er to avContinue reading

Har kunden alltid rett?

Har kunden alltid rett? Det finnes et uttrykk som sier at «kunden har alltid rett». Stemmer dette? I vår bransje, hvor vi jobber med design og merkevarebygging, skal vi skape noe som ikke eksisterer, men som bygges ut fra verdi- og visjonsgrunnlaget til bedriften vi skal arbeide sammen med. SelveContinue reading

Effektiv Emballasje

Effektiv og riktig emballasje? Et godt, tydelig og gjennomtenkt design tiltrekker forbrukerens oppmerksomhet. Dette resulterer i at forbrukeren bruker mer tid til å se på, lese og bli kjent med produktet ditt. Og noen ganger, hvis man ikke går etter merkevare-lojaliteten, velges dette produktet fremfor et annet, nettopp på grunnContinue reading

Universell utforming fra 1. Juli 2014

Universell Utforming Alle nye digitale løsninger skal ha universell utforming fra 1. juli 2014 – nye lovpålagte krav til universell utforming av nettsider gir bedre løsninger og bedre tilgjengelighet. Hva menes med universell utforming og hvordan påvirker dette din nettløsning? Alle skal ha lik tilgang på informasjon, enten det erContinue reading

Hvordan bli tilgjengelig med responsiv nettsider?

Responsiv nettsider Velkommen til den nye nettsiden vår! En side spekket med masse nytt innhold, nye bilder, nye muligheter og kanskje viktigst av alt en ny form for tilgjengelighet. Tilgjengelighet som vi har oppnådd ved hjelp av formmessige valg og et responsivt design.. Hva er egentlig responsive nettsider? Kort fortaltContinue reading

Hvordan skape en sterk merkevare?

Hvordan skape en sterk merkevare? Merkevarebygging er å gi en merkevare verdier, slik at kjøperen får en følelse av å ha kjøpt noe mer enn kun produktet eller tjenesten. De fleste ønsker å skape en sterk merkevare, men hvordan starter vi på en slik oppgave? En merkevare har ofte merContinue reading

Fungerer Facebook-siden din, eller er du bare der?

Fungerer Facebook-siden din, eller er du bare der? Facebook løsner nå på de strenge reglene for coverbilder (det store bildet som ligger bak profilbildet), og beholder kun den regelen som sier at tekst kan maks fylle 20% av bildet. Coverbildet er noe av det første som blir lagt merke tilContinue reading

Hvorfor lage årsrapport på nett?

Effektiv og riktig emballasje? De siste årene er det blitt mer vanlig for norske selskap å legge ut årsrapporten på nett. Enten som en digital versjon (PDF), eller som en egen skreddersydd nettside. Dette er en kostnadseffektiv og fremtidsrettet løsning for selskapet både på kort og lang sikt. Det finnesContinue reading

Effektiv Emballasje

Effektiv og riktig emballasje? Vanligvis består en visuell identitet (grafisk profil) av en visjon, et antall verdier og en rekke retningslinjer. Det kan gis føringer for bruk av f.eks. logo, farger, skrifttyper, bilder og språk, og disse vil være skreddersydd for din bedrift. Skal du bygge en merkevare er det svært viktigContinue reading

Rimelig nettside for gründere

Nettside for gründere Skrevet av Øyvind og Aud Det er ofte store kostnader knyttet til etablering av et firma, og gründere er avhengige av å være kostnadsbevisste I startfasen. Dette ønsker playdesign å ta på alvor og har derfor utviklet en template-basert nettside som effektiviserer prosessen, slik at vi kan tilbyContinue reading

Grafisk Profil

GRAFISK PROFIL Hva er en grafisk profil, og hva trenger vi det til?   Det første bildet dine kunder får av deg og din bedrift er ofte via et visittkort, en annonse eller etter et besøk på din hjemmeside. Det er derfor svært viktig at førsteinntrykket gir en god beskrivelseContinue reading

Klar for nye eventyr?

Ring oss, send en e-post eller stikk innom vårt studio for en uformell drøs over en kopp som varmer.
Du er alltid velkommen!