Hvem er vi i PlayDesign?

Ken bakke

Daglig leder og designer
ken@playdesign.no
+47 915 38 447

Aud Helen Eike Erdal

Kreativ leder og designer
audhelen@playdesign.no
+47 918 82 751

Ronny Edvardsen

Prosjektleder og mac-operatør
ronny@playdesign.no
+47 411 41 500

Runar Eltervåg

Designer og fotograf
runar@playdesign.no
+47 980 48 161

Frida Preacher

Ann Iren Vinningland

Junior grafisk designer
ann-iren@playdesign.no
+47 905 89 980

Tor Vegard Tobiassen

Grafisk designer og digital designer
tori@playdesign.no
+47 992 55 232

Bilde av ansatt: Marcelina Czajkowski

Marcelina Czajkowski

This is PlayDesign Studio.

Hva gjør vi?

Hvorfor være som alle andre når du kan være annerledes?

Det å skille oss ut og lage vår helt unike historie, det mener vi har vært vår største suksess.

Stavangers første designbyrå

I 2007 var det ingen som hadde tatt posisjonen i markedet med hovedfokus på design. Vi hadde stor tro på at design var fremtiden, og dermed var Stavangers første designbyrå født.

Rosa? Seriøst?

De andre i bransjen i Stavanger brukte enten rødt, blått eller svart i sin profil – ingen var rosa den gang. Rosa var barnslig, jentete og ikke forbundet med noe seriøst. I tillegg til at logoen vår skulle være rosa, skulle vi hete Play. Dette kunne vel ikke gå bra? To år senere valgte Statoil rosa i sin logo. Tilfeldigheter? Ja! Men allikevel syntes vi at det var litt gøy.

Gründerpakken

Helt fra første dag har vi hatt et sterkt ønske om å kunne hjelpe gründere til å oppnå sine drømmer. Som eneste byrå utviklet vi en rimelig og kvalitetsbevisst “Gründerpakke” som skulle bidra til at gründere fikk en god start på sin virksomhet. Dette tilbudet ble veldig godt mottatt, og er fortsatt svært populært blant gründere.

Riktig identitet og merkevarebygging

Vi mener at en riktig identitet er en sterk verdiskaper for en bedrift, tjeneste eller et produkt. Gjøres det en grundig jobb under utvikling av logo og identitet, vil sjansen for at bedriften lykkes i sin merkevarebygging øke. Merkevarebygging tar tid, og da er det viktig å gjøre det riktig første gang. PlayDesign har nå jobbet i 10 år med å utvikle sterke identiteter, og selv om vi aldri blir utlært vil vi påstå at vi begynner å bli ganske så gode på det. Les mer om prosessen vår i denne skisseboka.

Satser på unge, sultne designere

Det å ha unge kollegaer som utfordrer og henger med i nye trender er en sterk ressurs vi har i PlayDesign. Samtidig er vi også sikre på at det er samspillet vi klarer å få til gjennom å skape et arbeidsmiljø med kunnskapsdeling og erfaringsoverføring – både den ene og andre veien, som gir oss de gode resultatene vi opplever i dag.

«Vi skal bli eksperter innen vårt fagfelt og bli store på den måten. Derfor valgte vi å bygge opp et stort og godt nettverk av andre eksperter på sine fagfelt»

Samarbeid og nettverk

Helt fra oppstarten har vi vært tydelige på at vi ikke ønsker å bli et stort designbyrå i antall ansatte, men vi skal bli eksperter innen vårt fagfelt og bli store på den måten. Derfor valgte vi å bygge opp et stort og godt nettverk av andre eksperter på sine fagfelt, slik at vi kan samarbeide og levere gode løsninger for våre kunder.

Personlig designbyrå

Designerne våre blir raskt engasjert i prosjekter, og det blir ofte veldig personlig – på en god måte. Vårt personlige engasjement resulterte i at vi begynte å markedsføre oss som et personlig designbyrå i 2014. Dette gjennomførte vi i all vår kommunikasjon, og flere kunder opplevde dette som svært positivt og annerledes. Når kunder besøkte oss, sa flere at de følte de var på besøk hos venner. De kunne senke skuldrene og snakke med oss på en jordnær måte. Noen lurte til og med på om de måtte ta av seg skoene. Da visste vi at vi hadde lyktes.

Langsiktig strategi og nytt produkt

I 2015 utviklet vi en langsiktig strategi, hvor vi la en plan for våre satsningsområder og hvordan vi skulle nå våre mål. Vi kan selvfølgelig ikke røpe alt her, men vi kan si at vi fortsatt skal utvikle riktige identiteter for etablerte bedrifter og gründere. Vårt nye satsningsområde er emballasjedesign, og her har vi allerede fått god respons fra markedet. I 2016 hjalp vi flere kunder med emballasje-løsninger enn noen år tidligere. Noen har allerede bidratt til at våre kunder har vunnet priser for sine produkter i landets viktigste mat- og drikke konkurranse – Det Norske Måltid.

En sterk bedriftskultur gir resultater

PlayDesign har alltid hatt fokus på å bygge en sterk bedriftskultur. Fokuset ble enda større når vi nesten doblet antall ansatte og flyttet inn i nye lokaler februar 2016. Nye tanker og andre måter å gjøre ting på utfordret vår egen bedriftskultur. Vi jobbet oss gjennom denne perioden, og fokuserte på de grunnleggende verdiene i vårt byrå. Alle fikk være med i prosessen, og vi er nå samlet om hvordan vi ønsker at vår bedriftskultur skal være. Skal vi lykkes, må alle i bedriften inkluderes, og vi tror på at personlig utvikling hos hver ansatt vil skape trivsel og vekst både for hver enkelt, men også for PlayDesign framover.

PlayDesign Studio

Selv om vi feirer 10 år i 2017, ser vi mer fremover enn bakover. Vi satser på at de neste 10 årene blir like spennende. Vi skal fortsatt ha et stort fokus på det vi er best på; å utvikle gode designløsninger for våre kunder. I jubileumsåret justerte vi navnet vårt til PlayDesign Studio. Dette er en del av strategien for å bygge en enda sterkere bedriftskultur, og samtidig holde oss fokusert på våre mål framover.

De vi heier på litt ekstra:

Viking Håndball
Vi har heiet på og støttet Viking Håndball siden 2013.
Det Norske Måltid
Et smakfullt samarbeid siden 2014.
Foreningen FRI Rogaland
Gjennom vårt eget prosjekt #stoltbedrift støtter vi Fri og det arbeidet de gjør.
Hafrsfjord Kings
Vi har lekt oss på glattisen med Hafrsfjord Kings siden 2016.
Attende
Med hele vårt hjerte støtter vi Attende.
Gatemagasinet Asfalt
Et årlig bidrag for å bedre folks livssituasjon siden 2016.

Klar for nye eventyr?

Ring oss, send en e-post eller stikk innom vårt studio for en uformell drøs over en kopp som varmer.
Du er alltid velkommen!